ZAPNIJ PASY
Krajowa Rada BezpieczeÅ„stwa Ruchu Drogowego realizowaÅ‚a kampaniÄ™ spoÅ‚ecznÄ… „Zapnij pasy. WÅ‚Ä…cz myÅ›lenieâ€, ostrzegajÄ…cÄ… przed skutkami niezapinania pasów bezpieczeÅ„stwa.
Głównym celem było przekonanie Polaków, by zawsze zapinali pasy bezpieczeństwa, a przede wszystkim – by korzystali z nich pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie samochodu. Kampanię, finansowaną z funduszy Banku Światowego, poprzedziły zrealizowane przez PBS DGA badania postaw i zwyczajów Polaków, związanych z korzystaniem z pasów bezpieczeństwa. Wyniki badań wskazują, że polscy kierowcy i pasażerowie siedzący z przodu samochodu w zdecydowanej większości zapinają pasy, natomiast pasażerowie jadący z tyłu pojazdu robią to znacznie rzadziej.
Około 40% pasażerów podróżujących na tylnej kanapie zapina pasy tylko czasami, rzadko lub wcale.
Aż 13% badanych zadeklarowało, że siedząc na tylnej kanapie samochodu, nigdy nie zapina pasów bezpieczeństwa. Co więcej, postawy tej nie różnicuje w znaczący sposób płeć, wiek czy miejsce zamieszkania respondentów.
powrót
Centrum Psychologii Progres 2012-2024 - Oława, ul. Henryka Sienkiewicza 8, pok 20, tel. 698 876 515